Leta i den här bloggen

tisdag

Lucka 20 - En riktig indianbok

Jag har ingen aning om hur pass sanna Tony Hillermans böcker är i sin beskrivning av Navajoindianernas kultur och liv. Men det är intressant och spännande att ta del av något som inte handlar om svenska dystra snutar med äktenskapsproblem och inte heller de vanliga storstadsdetektiverna. Även den som läser deckare, vill ibland ha lite omväxling.

Jag har läst ett par av hans böcker, den senaste jag läste är People of Darkness, som är hans fjärde bok introducerar Jim Chee vid Navajo tribal police och kan vara en lagom bok när man i det kalla Sverige med bokens hjälp vill förflytta sig till Navajoindianernas område i skärningspunkten mellan  Arizona, New Mexico, Utah och Colorado. Just denna bok utspelar sig i New Mexico.

2 kommentarer:

  1. Mitt namn Jönsson Björkman, form, Kristianstad (Sverige) Efter 12 års äktenskap har jag och min man varit i den ena gräset tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera de smärta som plågar mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp på nätet och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr Osagiede kan hjälpa till att få tillbaka ex snabbt . Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade vad jag skulle göra och jag gjorde det då gjorde han en Love spell för mig. 48 timmar senare ringde min man verkligen till mig och sa till mig att han saknar mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för den smärta han orsakade mig och barnen. Sedan från och med den dagen var vårt äktenskap nu starkare än hur det var tidigare, allt tack vare Dr Osagiede. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet att Dr. Osagiede verkliga och kraftfulla stava caster som jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i en tid av problem, om du är här och du behöver din Ex tillbaka eller att din man flyttade till en annan kvinna, gråt inte mer, kontakta den här kraftfulla stavagern nu. Här är hans kontaktmeddelande på: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp på +2349014523836
    eller viber +2349014523836

    SvaraRadera
  2. Mitt namn, maya elijah Efter 12 års äktenskap grälade min man och jag på ett eller annat sätt tills han slutligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin pappa igen. Jag försökte vara stark bara mot barnen, men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågade mitt hjärta, mitt hjärta var fyllt av sorger och smärtor eftersom jag var verkligen kär i min man. Jag tänker på honom varje dag och natt och jag önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och behövde hjälp, så jag sökte hjälp online och hittade en webbsida som antyder att Dr Alaba kunde hjälpa hans tidigare ex att återvända. Så jag kände att jag borde ge det ett försök. Jag kontaktade honom och han sa till mig vad jag skulle göra. Jag gjorde det och sedan gjorde han mig till en kärleksförtrollning. 48 timmar senare ringde min man mig verkligen och berättade att han verkligen saknar barnen också, så fantastiskt!! Så, så han kom tillbaka den dagen, med mycket kärlek och glädje, och bad om ursäkt för sitt misstag och smärtan han åsamkade mig och barnen. Vårt äktenskap var starkare än tidigare, allt tack vare Dr. alaba. Han är så mäktig och jag bestämde mig för att dela min historia på nätet att Dr alaba var en sann och kraftfull trollkarl. Jag kommer alltid att be att hon lever länge för att hjälpa sina barn i nöden, om du är här och behöver ett ex tillbaka eller din man har gått vidare till en annan kvinna, sluta gråta, kontakta detta kraftfulla stavningshjul direkt. Här är hans kontaktadress på: {dralaba3000@gmail.com} eller WhatsApp / viber honom via hans kontakt nedan +1(425) 477-2744 Tack Dr. alaba.

    SvaraRadera

Ticnet